Has anyone or famous drummers recorded with these crap drums?

huangmi

Senior Member
Any Ashton kit, power-beat drums, Impact drums, sound percussion, legend percussion?
 
Last edited:

BFrench501

Senior Member
Any Ashton kit, power-beat drums, Impact drums, and yamaha stage custom
How can you associate Yamaha Stage Custom in the same category as the other 3?

Stage Customs are probably the best mid-range kit available other than Mapex Meridian imo.
 

alparrott

Platinum Member
I've recorded several times with Yamaha Stage Customs, and I defy your categorical statement that they're crap drums. As a matter of fact, you've got a set now. Sit down with them, change out the batter heads, learn to tune them, and prepare to fall in love.
 

Duck Tape

Platinum Member
Brain wanted some crude sounding drums for the Brown Album with Primus. I think he used old acrylic drums and north drums.

And yeah, I have recorded with my stage customs and they pretty much stand up to my more expensive kits.
 

v.zarate

Gold Member
Since when did stage customs became crap drums? :-(

I never owned a set of them but I have played on them and I can say they are FAR from crap.

edited: oh they became crap at 8:56 am this morning! Smh
 

BFrench501

Senior Member
I can almost positively say I have never played a crap Yamaha drum ever. Even the old Rydeen series kits were pretty decent for the money. I used some with Remo Fibreskyn 3's and they sounded good.
 

bermuda

Drummerworld Pro Drummer - Administrator
Staff member
I try not to feed the trolls, but...

I recorded and toured for over 20 years with Impact drums, and they never let me down. I still have 4 Impact kits and assorted snares in my arsenal, and they still sound great.

Prior to that from 1980-84, I played a Yamaha kit that I believe was the immediate predecessor to the Stage Custom, and those were well-made and sounded great as well.

Bermuda
 

Dodeska

Senior Member
I had some Ashton drums a few years back. We played support for SpizzEnergi & his drummer used them. They weren't that bad tbh. Not great, but not bad.
 

tamadrm

Platinum Member
Young man,what exactly is the purpose of this thread?Your obsession borders on OCD.As has been stated in your first post about your stage customs,they're well made good sounding intermediate drums,made by a reputable manufacturer.What else do you need to know?

What's the deal??????If you really have nothing to say.....don't say it.

Steve B
 

bobdadruma

Platinum Member
In a recording studio any drum can be made to sound great.
A cardboard box can be made to sound great!
Because of this fact I don't get the point of your thread.
If you have been in a recording studio or recorded at home you would know that the price of the drum doesn't mean squat.
 

Midnite Zephyr

Platinum Member
If you're gonna troll, at least be funny about it. This kind of senseless crap is unnecessary. What exactly are you really trying to say here? Or are you just engaging in Yamahating?
 

Red Menace

Platinum Member
Man, poor guy really bought the bridge on this one. This is his 2nd thread on the matter after the initial thread that Bill just referenced. Buyer's remorse is an ugly thing. OP is the kind of guy that would try to return a Craigslist purchase.

For the record, I too have recorded and gigged quite a but with a set of Stage Customs.
 

Pocket-full-of-gold

Platinum Member
So the drums aren't rare and nor are the threads stressing out about them, so it would seem.

Dude, if you'd spent as much time playing the things as you have worrying about them and arguing over their rareity, you'd be setting the town alight by now.

Good drums. Good snare. Good cymbals. Overall a pretty good deal for these parts. Now go and play the friggen' things and be happy.

And remember, It's the Indian, not the arrow.
 

porter

Platinum Member
Y'know, crappy kits- Gammon, Sound Percussion, Guru Origin II Segmented Beech... the real bottom of the barrel.
 
Top